Tutorial week

Start tutorial week

Voor deze tutorial week wist ik aan het begin echt nog niet wat ik moest gaan doen. Omdat we aan het begin ook te horen hadden gekregen over TGIF ben ik samen met Justin en Noah daar eerst mee bezig gegaan om een idee te verzinnen. Doordat we eerst een idee hadden verzonnen konden we de tutorial week goed gebruiken om ons zelf goed voor te bereiden op de TGIF. We zijn gaan kijken welke skills we nou echt nodig hadden voor het maken van ons idee voor TGIF. We kwamen er achter dat we waarschijnlijk zelf moesten gaan coderen hiervoor hadden we eerst Tjerk gevraagd welke programeer taal het beste voor ons zou zijn, uiteindelijk hebben we besloten om voor javascript te gaan. Om javascript te leren gingen we het programma codecademy gebruiken.

Mijn Codecademy progressie:

Tijdens het volgen van de lessen heb ik een document opgesteld met de uitleg van alles dat mij werd geleerd, hiermee kan ik later als ik zelf ga coderen nog even terug lezen hoe iets zou moeten.
Vaak als ik er niet uit kwam hoe iets moest dan klikte ik op solution en ging ik kijken als ik het zelf ook zo zou hebben gedaan en dan waarom wel of niet.

Wat heb ik geleerd?
In deze lessen heb ik dit geleerd van JavaScript:
  • Data types
    • Strings
    • Numbers
    • Booleans
    • Null
    • Undefined
  • Arithmetic Operators
  • Methods
  • Comments
  • Variables
    • var
    • let
    • const
  • If/ else Statements
  • Truthy and Falsy
  • Comparison Operators
  • Logical operators
    • !
    • &&
    • ||
Door deze lessen te volgen kon ik dingen zoals dit maken:

let hungerLevel = 7;
if (hungerLevel > 7) {
console.log('Time to eat!');
} else {
  console.log('We can eat later!');
}

Dit geeft aan als het tijd is om te gaan eten of als we beter later kunnen gaan eten.
momenteel zou het code blokje false door voeren omdat hungerLevel is 7 en 7 is niet groter dan 7 dus dan is het antwoord false, dus je zal in de console zien We can eat later. Als je nu > zou veranderen in >= dan zou het zeggen groter dan en gelijk aan en 7 = gelijk aan 7 dus true en dan komt er in de console te staan Time to eat!.

Reacties

Populaire posts