TGIF

 Thank God It's Friday


TGIF is gisteren echt van start gegaan vorige week Vrijdag hebben Justin, Noah en ik kennis gemaakt met het nieuwste lid van ons team Richard Schrader. Richard is een vierde jaars CMD student die zeer leergierig is en veel af weet van javascript wat ons team goed kan gebruiken, aangezien Justin, Noah en ik net uit de propedeuse komen en nog niks af weten van programmeren.


Vorige week Vrijdag hebben we ook onze pitch gedaan voor de community. Ik heb de pitch voorgedragen en kreeg hierop leuke reacties van Justin en Noah dat ik het goed had gedaan. Door de pitch hebben we dus Richard bij het team gekregen omdat hij aangaf dat hij nog niks had en wel graag met ons wilde samen werken om ons geweldige idee tot stand te brengen.


De 02-10 Vrijdag waren we begonnen om een beter beeld te gaan krijgen van wat is nou eigenlijk het gene wat de app moet doen en hoe zien we het voor ons. Om een beter beeld van de app te krijgen hebben we de Golden Circle gebruikt die hieronder te zien is:



Daarnaast hebben we 2 Persona's gemaakt om een goed beeld van onze doelgroep te krijgen dit was makkelijk te doen aangezien we zelf ook binnen de doelgroep vallen. Hieronder staan 2 screenshots van de 2 persona's die we hebben gemaakt 1 van een hardcore tryhard gamer en de ander van een casual gamer die voor zijn plezier games speelt.




Daarnaast hebben we ook een customer journey gemaakt wat ik zelf nog nooit eerder gedaan had maar gelukkig hadden we Richard die het mooi heeft uitgelegd aan ons. In de customer journey wordt de reis in kaart gebracht die de gebruiker aflegt door de app dus welke stappen hij moet door gaan, op welke dingen hij/zij zal klikken en hoe wij het makkelijk voor hun kunnen maken om die stappen te door lopen (solutions). Hieronder staat een screenshot van onze customer journey.



Het laatste productieve wat we die dag hebben gedaan was de UseCaseDiagram, die hebben we gebruikt om de dingen die we moeten gaan maken in kaart te brengen. Dit had ik ook nog nooit eerder gedaan en heeft Richard weer goed bij geholpen. Hieronder staat een screenshot van de UseCaseDiagram.

Zo zijn de laatste 2 Vrijdagen voor mij gegaan.
UwU <3

Reacties

Populaire posts